Zeytin Yağı Hikayesi

Zeytin yağının  nasıl elde edildiğini  fotoğraflarımla paylaşiyorum.3 saatlik bir işlem sonrası zeytin yağımız hazır hale geldi. Çamaşır hanede çamaşırlarını yıkamak ve kurutmak gibi bir şey. Şimdi adım adım ilerliyoruz.

İlk aşama zeytinler yapraklarından ayıklanır.

Zeytinleri yıkama aşaması; Bu kısmı seyretmesi zevkliydi fakat makinalardan çıkan ses korkunç.

 Kazanda Sıkma Aşaması; Yaklaşık 40-50 dakika sürüyor.Bizimki sağdan ilk kazan aynı anda 8 kazan çalışıyor.


Yavaş yavaş son aşamaya geliyoruz. Sıkma aşamasından sonra posası dışarıya atılıyor ve yağ inceltiliyor.

Bu devasa makina yağı inceltiyor, ayrıca çok gürültü çıkarıyor.
Ve Son aşama yağımız hazır havuza geliyor dikkat yağ sıcak !!!


Βu yılki yağımız hazır, geride başka bahçenin zeytinlerinin toplanması var. Bir sonraki postum " Zeytin nasıl toplanır?" olsun


Yorumlar

  1. Çok şaşırdım ilk kez yağ nasıl yapılıyor fiziken görmüş oldum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı