Yunan Tavernası Nasıldır ?

Her zaman severek yemek yediğimiz, içinde zamanın hiç değişmediği 40 yıllık bir taverna Nikos un Tavernası. 12 yıldır işletiyor fakat 40 yıldır aynı yerinde hizmet veriyor.Yemekleri tepside seçerken zorlanıyorum, tabağıma geldiğinde  ise her zaman doğru seçim yapdığımı düşünüyorum. Yemek kültürü Türk mutfağına çok yakın bazen değişik şeyler yakalıyorum. Nohuttan nefret eden ben, 2 senedir hem severek yiyorum hemde pişiriyorum meğer ki keremat zeytinyağındaymış.
Klasik Yunan Tavernası Nasıldır? Cevabı ise basit  ve doğal olmasıdır. Fazla alengirli değildir, mutfağı açıktır, halk müziği dinlenir (sanırım laiki deniliyor)  bira ve  şarap servisi vardır .Şarapda kadehde içilmez, metal kupada gelir minik bardaklarda içilir. Biz içecek tercihimizi coladan kullandık.



Aklımızda yokdu nişan günümüzü kutlamak. 3 yıl önce buğün nişanlandık ve Nikos un Tavernasında andık.
Neo-klasik evleri çok seviyorum, eskiyenler zamanla restore ediliyor. Benim anlattığım taverna eskimiş olan ortadaki
Son derece acıkmış bekliyor. İlk iş mutfağa gittik yemeklerimizi seçdik benim siparişim 1 dakikada masadaydı Bill beklerken çatladı. Çatalı benim tabağımda takılı kaldı.
Benim menüm
Tavernalarda önünüze peçete masa örtülerinden serilir. Desenide hep aynıdır heryerde zeytinli desen ,
5 sene önce bana komik gelmişdi. Şimdi evede mi alsam diye düşünüyorum

Sevdiğim basit ayrıntılar, kendimi babannenim mutfağında hissettiriyor. Duvarlarda halk şarkıcıların fotoğrafları, Nikos burayı işletmeye başladığında çok az seyi değiştirdiğini söyledi.

Bu ortadaki bitki kurutmalığından ilham alarak, bende murfağıma asdım bir seyler.



Bir daha ki yemek yapmağım birgüne bulusmak üzere ayrılıyoruz.

Burası tam karşısı,beğeniler tartışılır fakat ben böyle bir evde yaşamaya varım


Yorumlar

  1. That is amazing Elif. Your blog is getting bigger bigger and bigger!!! Why dont you advertise it in Turkish websites???? Best wishes to you and to Bill... Take care :). Cihan Canbek

    YanıtlaSil
  2. Thank you for your nice comments. I have no idea about advertising. Only I know I will kepp continue to find good news from me
    Keep in tauch

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı