Evde Kompost Yapmak Istiyorum

Evet bugün itibariyle mutfakta günlük sebze ve meyve atıklarını biriktirmeye başladım. Zaten kağıt, plastik, konserve kutularını geri dönüşüm çöpüne  atıyordum.
İnternetten ufak çaplı bir araştırma yaptım. Basit kullanışlı bir yöntem gördüm. Çöp kovasının alt kısmını  matkap ile deleceğim 10. cm aralıklarla ve kovayıda yarı beline kadar toprağa gömeceğim.
Fakat  aydınlanmamış kısımlar var kafamda. Mesela şuan talaş bulamam.Tavsiye edilen  sebzelerden sonra kahverenkliler ile devam edip katman yapmak. Dediğim gibi talaş bulmam zor onun yerine kağıt kırpmayı düşünüyorum.
Bir kova  ne kadar zamanda gübreye dönüşür onu hiç bir yerde bulamadım.
Atık biriktirme kovamı bahçenin en güneşli yerine yerleştireceğim ve çöpleri içine attıktan sonra biraz da ıslatacağım. Sonrasında ise arada karıştırmak gerekliymiş.Sonrasında gelsin solucanlar...
İhtiyacıma göre kovalarımı çoğaltabilirim.
Aslında geçen yıllarda bahçeye sebze atıklarını direk gömmüştük fakat gübre olmuş halini göremedik.
Elektrikli mutfak kompostları da var, fiyat olarak hem pahalı hemde elektrik harcanması yönüyle ekonomik değil.
Kompost tankları da mevcut daha ekonomik ve ayrıca kokuyu dışarıya salmıyor. Ben en basit ve ucuz yöntemle başlayacağım.
Amacım daha az çöp çıkarmak evden.
Bu yazının devamı pratiğini hayata geçirdiğimde gelecek.

Yorumlar

  1. Merhaba elif sorular ve yanıtlar güzeldi..Ama hayatta insanın yapmak isteyipte yapamdığı çok şey var ben geçmişe dönmüş olsam çoğu şeyi değiştirirdim.Şu an ki halimden memnunum tadını çıkarmaya çalışıyorum sende öyle yap..Bill' e selam ...Serap

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı