Zante

Zante (Zakintos) İyonya denizindeki  7 adalardan, 3.büyük ada. Ulaşım deniz yolundan Mora yarımadasındaki Kilini limanından sağlanıyor. Uçak ise diğer bir alternatif. Adalarda kışın  yaşamanın bence en zor olan yanı, kısıtlı ve sınırlayıcı zamanlara yayılan deniz seferlerinin olması. Zante adası Amaliadaya oldukça yakın, yaklaşık 40 dakikalık bir otobüs (her durağa uğrayarak bir zaman süresi) yolculuğundan sonra Kiliniden 1 saatlik feribot yolculuğu ile en kısa tatil yeri bence.1 günlük tatil Zakintosun merkezini gezmemize, üstüne 2 müzeye gitmemize, bol bol yemek yememize yettide arttı bile. Her gittiğim yeri daha önce gittiğim yerlere benzetmeye bayılırım. Sanırım benim gözlerim Yunan tipik evlerini ve tavernalarını görmeğe doyduğundan çok farklı gelmedi Zakintos. Merkezi biraz Middilli, biraz Çeşme ve Kapadokyayı andıran aşınmış kayalığı ben oaraya Kapadokya mahallesi ismini uygun buldum . Adanin iç kısımlarını gezemedik, bu yaza Caretta- Caretta kaplumbağlarını, mükemmel turkuaz renkli damlataş mağaralarını, Naflio kumsalını görmeyi planlıyoruz. Merkezde bu bölgeleri gezdiren turlar var. Biz kış günü bol bol sahilde yürüdük, yemek yedik ve kafamızı dağıtdık.

Gemiden Zante manzarası






































Sokaklar bomboşdu, Yunanistanda cumartesi öğlen 2 den sonra tüm mağazalar (bakkallar, fırınlar dahil)  kapalıdır.Bir uyarı,  hafta sonu gunibilirlik Yunanistan turu yapmak isteyenler için mağazaların tamamı kapalıdır.Kafeler ve tavernalar tüm gün açık.

Adada iki müze gezdik. Biri Dionisis Solomos ve Bizans Eserleri Müzesi. Solomos Zakintoslu ünlü şair ve aynı zamanda yunan milli marşının bestecisidir. Müzede naaşıda bulunmakda. Ada 1953 yılında büyük bir depremle yıkılmış olup Bizans Eserleri Müzesinde bol bol yıkılan kiliselerin ikonaları yer almaktadır. Müze gezmeyi seven biri olarak memnun kaldım  fakat çokda ilgimi çekicek bir şey bulamadım.
Adanın 1953 yılında tamamen yerle bir olmasından ötürü o çok sevdiğim neo-klasik evleri seyredemedim. Binaların çoğu yeni.
Ada Osmanlı zamanında dahi Venedik krallığının yönetiminde kalmış ve o yıllarda  adada İtalyan dili ve eğitimi ağır basmış. Solomos müzesinde gördüğüm bir tabloda 19 yüzyıla Zakintos da maskeli balo tablosu gözüme çarpdı. Adanın zenginleri aristokrat bir yaşam sürmüşler.

Adanın müziği farklı, daha çok gitar ile seranat tarzı.Aslında video çekimi yapdığımı düşünüyordum sadece fotoğraf çekmişim. Bu tavernanın İliada ki tavernadan farkı serenat müziği ve serbest dans. Ben biraz utandığımdan Bill in dans teklifini geri çevirdim.


















Bu kafetaryaya bayıldım, adı Kokinos Vrahos-Kırmızı Kayalık-  kış sezonu olmasına   rağmen herşeyi tazeydi. Yaz aylarında 10 tur attıkdan sonra yer bulunuyormuş, kriz öncesi ise önceden rezervasyon.Çikolatalı pastası, cheesecake`i ve ,çayı (her ne kadar sallamada olsa) harikaydı. Çayı bal ile ilk defa içdim.
Malum ekonomi vasat burda, adanın turist sayısında azalma oldu mu diye sorduk, değişen bir şey olmamış sayıda fakat elektrik,vergilerdeki artış doğal olarak cebe giren kazançda düşüş getirmiş.Yoğun olarak turist İngiltereden geliyor. İngiliz turistlerin çılgın parti ve yaşam anlayışına maruz kalan bir oluyor yazın.
Gelelim biraz hesaba Kiliniden feribotla geçiş bir kişi 8 Euro, araba ile 36-40 Euro arası. Otel ise kahvaltı dahil 65 Euro.Tabiki yazın farklı fiyat

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı