Chlemoutsi Kalesi - Κάστρο Χλεμούτσι

13 yüzyılda inşa edilen kale Achaia krallığının en önemli kalesi.Tarihde bir çok devletin eğemenliği altına girmiş.Katalanlar,Bizanslılar,Haçlılar,Osmanlılar veVenedikliler. Kale Mora yarımadasının batısında  Kilini Belediyesine bağlı Ilia Bölgesinde. Bu kadar ciddi söylemden sonra itiraf ediyorum kaleyi gezerken kafamda Cüneyt Arkın filmleri vardı. Kalenin burçlarında nöbet tutan askerler, oklar, kaleyi ele geçirmeye çalışan düşmanlara karşı her an sıcak tutulan yağlar:))))))
Kalenin muazzam bir manzarası var, karşıda  Zakintos ve uzakdan Kefalonya adaları ve sakin Iyonya denizi, en son hesabımı yapdım kafamda bu kaleye sahip olan Moranın deniz gücünede sahip olur.
 Kale şuan müze, içinde çok bir eser yok,(bana göre) yaz aylarında konserlerde düzenleniyor isteğe göre.
Osmanlı zamanından kalenin içinde cami varmış, fotografını ekliyeceğim
Ve fotoğraflar
 













Cami

Caminin mihrap kısmı



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

III

Hoşgeldin 2017 Baharı