Reklam Amaçlı Yarışmalar

Bugün bir arkadaşımın başına gelen bir olayı anlatmak istiyorum. 2 gün önce bana facebook'tan mesaj attı ve fotoğrafımı beğenir misin, demişti. Daha henüz bu yaz çıkan romanının reklamını yapmak isteyen bir yazar facebook üzerinden açmış olduğu sayfada kitabıyla en iyi çekilen fotoğrafları yarıştırıyor ve- hiç bilmediğim- ödül veriyormuş.Arkadaşım kitapçı, yarışmanın son iki günü tüm arkadaşlarını seferber edip 300 küsür " like "alıyor. Fotoğraf ise çocuğunun kitabı okuyuş pozu.
Bugün yarışma sonucu açıklanacaktı ve açık fark arkadaş önde.
Yazar hanımdan bir mesaj " yaptığınız hiç hoşuma gitmedi son 24 saatte nasıl olduysa aniden oylarınız arttı ve yabancı sitelerden "like"' lar mevcut sizi diskalifiye ediyorum birinci şudur diye".
Kazanan fotoğraf photoshop efekli su altında kitabı tavsiye eden bir foto, gayet hoş ve amatör bir fotoğraf değil.
Vesselam arkadaşımın onca uğraşı heba oldu, kadının reklamını yaptı, yetmedi hakarete uğradı illegal bir şeyler yapıp diskalifiye olmak gibi, çocuğunun resmini kullanarak çocuğunu kullanmış oldu.
Yabancı site olarak beğenenlerden- ki tuhaf- facebook dışında hangi site izin veriyorsa" like" yapmaya yabancı  kişiler olarak ben ve italyan arkadaşları var.
Sanırım yazar hanım beğenmedi kişisel olarak fotoğrafı insiyatifini kullanarak beğendiği resmi birinci yaptı.
Bizde tepki gösterdik. Cevap şu; bu bir yarışma bana saygınız yok, sayfamı kirlettiniz yorumlarınızla.
Ben böyle reklam, promosyon amaçlı yarışmalara hayatta girmem, canlı şahidi oldum insanların piyon gibi kullanılmasına.

Yorumlar

  1. Sence gercekten reklam mi yapmis yoksa benim kitabimi aman okumayin diye bas bas bagrimis mi? Bir fotograf bu kadar cok tiklama aliyorsa demektir ki o kisinin o kadar tanidigi var. Bu da esittir yazar hanimin o kadar eksi okuru olacak. Zincirleme etkiyi de artik siz dusunun.

    YanıtlaSil
  2. Aynen Dilara beni sakın okumayın diyor.Kırık dökük Yunancamla yazım silmiş yorumumu.Ben hayatta okumam sonuçta bu tarz yarışmalarda çevre etkisi önemlidir.Nasıl ayırt edilir ki arkadaş olmayanlar oy kullanmayacak diye.Bu Yunanlı yazara koca bir sıfır

    YanıtlaSil
  3. Maalesef oluyor böyle şeyler Facebook'ta. Mümkün olduğunca kaçınırım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı