ΚΕΡΝΑΜΑ ΕΛΛΑΔΑ (Kername Ellada)

Türkçesi "Yunanistan`a İkram Ediyoruz." Bir gastronomi fuarının adı Kername Ellada, daha önce ilk kez Girit`in Hanya şehrinde düzenlenmiş ikinci yılında da Ilia (Elis) bölgesinin Amaliada şehrinde düzenlendi. Stantlardaki markalar bugün Yuanistan parekende marketlerinde yer alamayan yerel ürünler, amaçları halka kendilerini tanıtmak, bölgesel kalkınmaya katkıda bulunmak.

Fuar Amaliada belediyesinin kapalı basketbol sahasında gerçekleşti. Bölgenin Ticaret ve Sanayi Odasının katkılarıyla , yerel katılımcılara ücretsiz sunuldu.
Gelelim ürünlere ben fotoğraf çekerkende, tadarkende çok eğlendim. fazla karıştırmamaya dikkat ettim.
Peynircilerden başlayalım;
Yunanistan diyince akla gelen  tabiki "Φετα` feta. Koyun peyniri.


Turşucular- Ki bizim ailenin damadı.Normalde turşu yemem fakat zeytin turşusu çok lezzetli.


Ζυμαρικα- Zimarika - Hamur işleri
Ama sanmayın ki pasta, börek. Makarna,tarhana,kuskus ve benim de şimdiye kadar pişirmediğim, tatmadıklarım.
Resimdeki "Andriçina" köyünün ürünleri, bu köye daha önce gittik, geleneksel bir dağ köyü, bir türlü bloguma koyamadım fotoğraflarını.



 Bu stand Makedonya bölgesine aitti.
 Taliolini - Kalamar mürekkebli çorba için.

 Fuarda mutfak bölümüde var. Stand sahiplerinden alınan ürünler bir güzel pişiriliyor ve ikram ediliyor.
Kuskus pilavı pişiriyor ahşımız.


İçki stantları
Şarap,uzo,çipura,likör
Öncelikle "Barbarigu" stantını tanıdığıma sevindim, Amaliada` da olmasına ve  hergün önünden geçmeme rağmen böyle bir yeri bilmiyordum. Kendi isimlerini verdikleri  uzove likörleri ve kahveleri var. İçkiyle  aram fazla yoktur  fakat çikolatanın yanında liköre hayır demem. Güllü likörü ve Tentura`larını denedim.
Not: Tentura likörü tarçın ve karanfilden yapılır.




 Bu stant Girit`ten. Bal-uzo-ve ballı rakı getirmiş. Ballı rakı gerçekten güzel. İçki uzmanı değilim içemem ama beğendim.  Girit kendi ekonomisini kurmuş, bir ada. Balı ve içkisiyle ihracatçı.
 Çipurο (τσιπούρο) nedir? Anasonlu ve kurum üzüm sumasından yapılan sert tadlı bir içkidir. Sek içilir.. Selanik ve Girit başlıca üretim yeri   Fiyatlardan hiç bahsetmedim. Çipurο , uzo, likör yerel olduğu için büyük şişeleri 10-15 Euro` arasindadır.


Gastunili şarap üreticisi. Bu markayı biliyorum, bence Mora yarımadasının en iyi şarabı.  Resimdeki bey aynı zamanda Stavropulu Çiftliğinin  sahibi. Hobi olarak başlamış bu işe, kendi şarabını yapmak istemiş beğenilincede mesleği olmuş.
El Sanatları

Ve Sabunlar




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

III

Hoşgeldin 2017 Baharı