Arkeolojik Olimpia



Ekim ayının hala yazdan kalan bir pazar gününde- Yunanistanın İlia bölgesini önemli kılan- bu yeri sonunda kütüphane grubumuzla beraber gezdik.
Yukarıdaki ilk fotoğraflar Olimpia şehrinin içinden. Şehir dediğime de bakmayın çok küçük ama şirin.
İlk fotoğraf (soldan ilk) Olimpia tren istasyonu. Şu sıralar çalışmıyor.

Bu yıl arkeolojik alanın gezilmesindeki konsept ateş imiş. Toprak, hava , su
 ateş sıralasına göre izleniyor diye tahmi ediyorum geçen sene konseptin su olduğunu biliyorum. Bu yüzden alanın heryerini gezmedik gerçektende büyük ve açıklanması gerekiyor. Rehberimiz ve grubumuzla  ateş temalı bölgeleri gezdik   konu ateş olunca haliyle Olimpiyat ateşi akla geliyor.. Mesela neden ateş yakılıyormuş. 12 tanrılı dinlerde ateşin kötülüklerden korunma amacıyla   yakıldığını biliyoruz. Ayrıca evlerde ateş hiç bir zaman sönmezmiş.Olimpiyatlar oyunları süresince ateşin yandığı özel açık bir alanda oturup açıklama yaptı rehberimiz bizlere fakat ben bu söylediklerinin yüzde 30 anladım;)))
 Hiç Yunanlıları tanıma şansınız oldu mu bilmiyorum fakat onlarla gezdiğinizde hiç şaşırmayın  kendi tarihleri olunca  tek tek taşların anlamını bile sorarlar bu gezimizde alanın heryerini gezmediğimiz halde 4 saat sürdü.





 Stadyuma giriş, aslında bu kısım kapalıymış, sporcuların giriş yeri.



Karşıdaki dağlar 2007 yılında komple yanmış, tekrar yeşillendirilmiş. Bu stadın resimde görülmeyen sağ tarafında aslında hipodrom var. ve Bu stadın 7 kat büyüklüğünde fakat toprak altında çok küçük bir alanında kazı çalışmalrı var. Oldukça derin.

Arkeolojik alanın içinde müzeside var. Aşağıdaki iki karşılıklı heykeller bir bütün şeklinde Zeus tapınağının üst cephesinden kalma.


 Dünyayı sırtlanan Atlas, ve ona yardım eden Atina.  Zeus yardım etmek istiyor fakat vermiyor.

 Ermis heykelinde de şöyle bir durum varmış. Önden bakıldığında hafif gülümsüyor. Yandan bakıldığında ise yüzü ciddi




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı