A.... araba, B... bebek yine yeniden alfabemiz

Şehrimizin gözbebeği, gönüllülerin yardımıyla büyük bir başarı ile çalışmalarına devam eden, Filotekniki ' de 4 sezon Türkçe sınıfım salı sabahı itibarı ile açıldı.Yarı tatilde genelde Türkçe sınıfı açmıyordum, kayıtlarda karışıklık olmuş sınıf kendi kendine açılmış.Gönül kırmayı hiç sevmediğim için bu insanlara tek tek telefon edip geri çevirmektense açıyım gitsin dedim.
Ve yine alfabemizle başladım. Türkçe öğretmeyi çok ama çok seviyorum. Sadece harf ve o sesin çıkmasını öğretmek bile o kadar zor ki...
İlk defa Türkçe' yle karşılaşan öğrencilerin yüzlerindeki zorlanma işaretlerini görünce aman Allah' ım yine alfabe diye sıkılıyorum. İnanın herşey alfabe ile başlıyor ve o kısmı bir geçince çok rahatlıyorum.

Filotekniki' den daha önce bahsettim mi bilmiyorum ben çok seviyorum bu grubu.Tüm Yunanistan' a örnek olucak bir çalışma.Önümüzdeki eylül ayında Nafpaktos ve Kommitini( Gümülcine) ' de "Filotekniki" ler kurulacak. Model şöyle kütüphanelerde gönüllü öğretmenler yetişkinlere ücretsiz dersler düzenliyorlar.Şuan Amaliada' da 32 gönüllü öğretmen 20 küsür ders düzenliyor.
Ben de bu bahar döneminde boş durmayıp, çok ama çok farklı bir ders almaya başladım; Çingenece ve Eski Yunanca. Eski Yunancayı kıvırabilir miyim şüpheliyim ama Çingenece çantada keklik. Biraz Yunanca biraz Türkçe biraz Farsça ve Urduca ile bu sözel dili çözerim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı