Kokulu Persembe

Biraz da Yunanistanin yerel kulturuyle ilgili bilgi vereyim degil mi? Bugun burda kutlama var. Adi `Τσικνοπέμτη` `ciknopemti` yani kokulu persembe. Bugun mangallar yakilacak, et yenicek efendim, hafta ici olmasi da fark etmiyor bugun yenilecek illaki, sebze yemek isteyene aci haber bugun; buzdolabimda pisirdigim ispanagin yuzune bakan yok.
Gunun kokulu olmasinin adi yakilan mangallardan geliyor, ilk duydugumda saka sanmisdim ama dogruymus.
Bilmislik yapip aciklama getirmek istiyorum, sanirim Cemrelerin dusmesiyle ilgili bir kutlama olabilir bu, ne de olsa yavas yavas bahar geliyor.
Cok yakinda da Temiz Cuma var henuz bir bilgim yok nedir ne degildir, gunu gelsin onuda bildiricem.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

III

ISTANBUL / στήν ΠΟΛΗ Gezdim, Gordum, Geldim, Serisi

Hoşgeldin 2017 Baharı